Jakie są jedne z najczęściej kupowanych w aptece preparatów? To bez wątpienia suplementy diety. Jak nie pogubić się w gąszczu reklamowanych zewsząd suplementów? Czym kierować się przy zakupie suplementu? Jak wybrać najlepszy suplement diety?

Wybierając preparat na odchudzanie, powinniśmy sugerować się przede wszystkim jego składem. Na rynku nie brakuje produktów, które zamiast pomagać, szkodzą. By się przed tym uchronić, należy sięgać po suplementy naturalne, które w swoim składzie mają naturalne ekstrakty i wyciągi, takie jak wyciąg z jagody acai (Acai Berry Extreme), zielonej kawy (Green Coffee 5K) i mango (African Mango). W naszym rankingu znalazły się preparaty najbardziej wartościowe, zawierające duże ilości naturalnych ekstraktów, które realnie wpływają na wygląd ciała i utratę zbędnych kilogramów.

Rodzaje suplementów diety

Wybór suplementu podyktowany może być wieloma względami, z których najważniejszych jest bez wątpienia cel suplementacji. Innego suplementu będzie wymagać kobieta w ciąży, a innego – trenujący na siłowni kulturysta. Jakie zatem rodzaje suplementów diety dostępne są na rynku?

Najlepiej kojarzone są bez wątpienia suplementy wspomagające odchudzanie. Mają one zwiększyć intensywność utraty tkanki tłuszczowej, uzupełniając zbilansowaną dietę i regularną aktywność fizyczną. Oddziałując na wiele aspektów przemian metabolicznych, procesów trawienia czy regulacji głodu i sytości, tabletki na odchudzanie skutecznie przyspieszają utratę zbędnych kilogramów.

Inne często wybierane suplementy to preparaty witaminowe. Mimo rosnącej świadomości o ogromnej roli zbilansowanej diety w utrzymaniu zdrowia, wielu z nas wspomaga się suplementami diety. I dobrze – gdyż niekiedy trudno dostarczyć z dietą wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Szczególnym rodzajem suplementów witaminowych są te dedykowane kobietom w ciąży, które z racji większego zapotrzebowania na niektóre witaminy i minerały powinny sięgać po suplementy.

Suplementy dla sportowców to szeroka gama produktów mających na celu przyspieszenie utraty tkanki tłuszczowej, rozbudowę masy mięśniowej, uskutecznienie regeneracji mięśni czy zwiększenie intensywności treningu. Wielu sportowców nie wyobraża sobie dziś realizacji planów treningowych, zwłaszcza tych wymagających i intensywnych, bez odpowiednio dobranej suplementacji.

Inne rodzaje dostępnych suplementów to preparaty wspomagające terapię zwyrodnień stawów, zapobiegające osteoporozie, wspomagające wzrok, obniżające poziom cholesterolu i glukozy we krwi.

Jak wybrać suplement doskonały?

Aby wybrać suplement idealnie odpowiadający naszym potrzebom, należy przede wszystkim starannie przeanalizować skład suplementu. W przypadku suplementów witaminowych należy skupić się na zwiększonym zapotrzebowaniu na określone składniki odżywcze. Kobiety w ciąży powinny skupić się na zwiększonej podaży kwasu foliowego, kwasów omega, witamin z grupy B i żelaza. Kobiety w okresie menopauzy wymagają zwiększonej podaży fitoestrogenów, wapnia i witaminy D. Osoby podatne na stres i pijące duże kawy powinny natomiast zadbać o suplementację magnezu.

W przypadku suplementów odchudzających, najważniejsze jest określenie przyczyny nadwagi. Jeśli jest nią niekontrolowane podjadanie, można sięgnąć po suplementy w chromem regulującym poziom glukozy we krwi lub błonnikiem, gwarantującym długotrwałe uczucie sytości. Gdy przyczyną nadwagi jest spowolniony metabolizm, warto pomyśleć o spalaczach tłuszczu, np. kofeinie, zielonej kawie, ketonach z malin, afrykańskim mango czy wyciągu z gorzkiej pomarańczy. Im bardziej naturalny i złożony skład, tym suplement zadziała skuteczniej. Wspomagająco każda osoba odchudzająca się może sięgnąć po suplementy wspomagające oczyszczanie organizmu, które pobudzą diurezę i usuną nadmiar wody i toksyn z organizmu. Zredukuje to obrzęki, cellulit wodny czy problemy ze skórą. Najczęściej będą to suplementy ziołowe czy zawierające wyciągi z alg.

A suplementy dla sportowców? Ich wybór zależy od rodzaju uprawianego sportu i celów treningowych. Osoby trenujące siłowo sięgną po aminokwasy rozgałęzione BCAA czy kreatynę, zaś preferujące trening cardio – zadowolą się kofeiną czy L – karnityną. Suplementy tego typu zażywane mogą być przed lub bezpośrednio po treningu, a także w systemie ciągłym także w dni nietreningowe.

Wybierając dla siebie suplement należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czemu ma on służyć. Należy skoncentrować się na jak najbardziej naturalnym składzie i wyciągach roślinnych, które warunkują nienaganną przyswajalność składników odżywczych. Warto zadbać także o zakupów suplementów ze sprawdzonego źródła, gdyż internetowe tanie podróbki mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc.