Jak schudnąć mądrze i skutecznie?

0
30

Wiosna to czas, gdy po raz kolejny wiele osób zaczyna poważnie myśleć o odchudzaniu. Dodatkowe kilogramy nie wyglądają efektownie, nie mają również dobrego wpływu na nasze zdrowie oraz samopoczucie. Jak schudnąć mądrze i skutecznie?

Cierpliwość jest bezcenna

Odchudzanie to proces wieloetapowy oraz rozłożony w czasie. Licząc na szybkie efekty można bardzo mocno się zawieść i zniechęcić do racjonalnej diety.

Wszystkie cud diety gwarantują szybki spadek wagi oraz brak efektu jojo. Warto uświadomić sobie, że dieta, która pozwoli szybko zrzucić dużą ilość kilogramów nie jest zdrowa i na pewno nie jest skuteczna. Najważniejsze jednak jest to, że nie jest trwała. Najkorzystniejsze jest chudnięcie od pół do kilograma tygodniowo.

Racjonalna dieta nie polega na drastycznym ograniczeniu kalorii. Najważniejsza jest zmiana nawyków żywieniowych.

Zbilansowana dieta

Warzywa, owoce, ryby, mięso (zarówno białe, jak i czerwone), węglowodany oraz tłuszcze to elementy, których potrzebuje organizm. Nie wolno również zapominać o białku, które jest niezbędne, by organizm nie musiał czerpać energii ze spalania komórek mięśni. Przyjmuje się, że potrzebujemy około 1 grama białka na 1 kilogram masy.

W dobrze zbilansowanej diecie 30 % kalorii pochodzi z tłuszczu, 15 % z białka, a 55% z węglowodanów.

Dobra dieta musi być smaczna i ciekawa. Warto skorzystać z porady dietetyka, który jest w stanie pomóc ułożyć nam dietę, która będzie idealnie dopasowana do indywidualnych potrzeb. To, że jesteśmy na diecie nie znaczy, że mamy zrezygnować z potraw, które lubimy i które nam smakują.

Mało, ale często

Zastanawiając się, jak schudnąć mądrze, warto pamiętać, że korzystne jest częste spożywanie posiłków, ale w niewielkich porcjach. 5 posiłków w ciągu dnia sprawi, że unikniemy potwornego głodu jednocześnie uchronimy się przed spadkiem glukozy we krwi.

Bardzo ważne jest również sposób jedzenia. Nakładanie porcji na mały talerz pozwoli przekonać nasz wzrok, a następnie mózg, że jedzenia jest więcej niż gdybyśmy taką samą porcję nałożyli na duży talerz. Jedzenie powoli, nakładanie małych kęsów, dokładne gryzienie powoduje przedłużenie czasu posiłku. Dzięki temu mózg zdąży otrzymać komunikat, że spożywamy posiłek.

Lekkie uczucie niedosytu po skończonym posiłku jest bardzo dobrym uczuciem.

Ruch jest niezbędny

Podstawą osiągnięcie wymarzonej sylwetki jest stosowanie umiejętnej, dobrze zbilansowanej diety. Niezmiernie ważny jest również ruch. Bez wzmożonego wysiłku bardzo ciężko będzie utracić nadprogramowe kilogramy.

Dla osób, które do tej pory nie wile się ruszały bardzo dobrym początkiem przygody ze sportem jest zaczęcie od spacerów. Kolejnym krokiem może być pływanie, jazda na rowerze, rolkach, czy bieganie. Warto pamiętać, by ruch wprowadzać powoli. Początkowo 3 – 4 treningi 20 minutowe w tygodniu zupełnie wystarczą. Z czasem można ten czas zwiększyć do 40 minut.

Bardzo wiele osób, które rozpoczynają treningi, zaczyna bardzo intensywnie. Takie działanie przeważnie kończy się zakwasami bądź kontuzjami, które na dłuższy czas eliminują jakikolwiek ruch. Dużo korzystniej jest zacząć powoli i systematycznie zwiększać ilość oraz częstotliwość wykonywanych ćwiczeń.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here