dietanadzis.pl

Blog tematyczny o zdrowiu, urodzie i lifestylu

Dieta

Podstawowe założenia diety ketogenicznej

Podstawowe założenia diety ketogenicznej

W obecnych czasach bardzo dużą popularnością wśród wielu osób cieszy się dieta ketogeniczna. Warto dowiedzieć się na jej temat nieco więcej oraz zapoznać się z jej podstawowymi założeniami.

Zasady diety ketogenicznej

Dieta ketogeniczna zasady nie są zbyt skomplikowane i można je w dość jasny sposób określić. Przede wszystkim dieta ketogeniczna zakłada zwiększenie podaży tłuszczów podczas komponowania codziennych posiłków. Jednocześnie ograniczone powinno być spożycie węglowodanów. W diecie ketogenicznej tłuszcze powinny stanowić od 80 do 90% wszystkich posiłków. Natomiast pozostałe 10-20% powinny stanowić węglowodany i białko.

Zalety diety ketogenicznej

Dieta ketogeniczna to sposób odżywiania, który bez wątpienia ma szereg zalet. Człowiek podczas jej stosowania czuje się wyjątkowo lekko i ma zdecydowanie więcej energii. W dużej mierze poprawia się jego samopoczucie. Dzięki stosowaniu diety ketogenicznej w skuteczny sposób można zredukować swoją masę ciała. Dieta ketogeniczna jadłospis doskonale sprawdzi się także w przypadku zmagania się z niektórymi schorzeniami, takimi jak na przykład padaczka.

Wady diety ketogenicznej

Stosowanie diety ketogenicznej może mieć również pewne wady. Na samym początku charakteryzuje się ona największym poziomem skuteczności, ponieważ gwarantuje szybki spadek wagi, a także bardzo dobre samopoczucie. Jednak wraz z upływem czasu mogą się na niej pojawiać problemy trawienne, a także spadki samopoczucia. Dieta ketogeniczna nie powinna być stosowana przez każdego, a w szczególności osoby, które zmagają się ze schorzeniami nerek oraz wątroby.

Jadłospis na diecie ketogenicznej

Dieta ketogenna jadłospis obejmuje przede wszystkim produkty ze stosunkowo sporą zawartością tłuszczów. Warto wybierać w diecie zdrowe źródła tłuszczy, takie jak na przykład awokado, orzechy oraz różne oleje. Dodatkowo dieta ketogeniczna powinna uwzględniać źródła białka, którymi będą przede wszystkim produkty mięsne. Natomiast węglowodany na diecie ketogenicznej powinny zostać ograniczone. Najlepiej, jeśli będą pochodzić z warzyw oraz niewielkiej ilości owoców, aby dostarczyć organizmowi nieco błonnika. Dowiedz się więcej na https://organic24.pl/category/diety-produkty-dietetyczne-dieta-ketogeniczna

Wykluczone produkty

Na diecie ketogenicznej powinno się całkowicie wykluczyć niektóre grupy produktów. W szczególności powinno się ograniczyć spożywanie węglowodanów oraz produktów, które stanowią ich bogate źródło. Unikać powinno się między innymi następujących grup produktów:
– cukry, takie jak słodycze i soki,
– ziarna, które obejmują różne produkty pszenne,
– skrobia, czyli na przykład ziemniaki,
– owoce z dużą zawartością cukru, takie jak banany.

Efekty diety ketogenicznej

Dieta ketogeniczna umożliwia osiągnięcie dość szybkich oraz widocznych efektów. Wśród nich można wskazać przede wszystkim stosunkowo sporą utratę masy ciała, dlatego dieta ketogeniczna szczególnie polecana jest osobom, które zmagają się z nadwagą. Dodatkowo podczas stosowania diety ketogenicznej można liczyć na ogólną poprawę samopoczucia i lepszą sprawność fizyczną, a także psychiczną.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.