dietanadzis.pl

Blog tematyczny o zdrowiu, urodzie i lifestylu

Dieta

Dieta ketogeniczna – sposób na zdrowie i sprawność umysłu

Dieta ketogeniczna  – sposób  na zdrowie i sprawność umysłu

Dieta ketogeniczna, zaliczana jest do diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych. Polega ona przede wszystkim na ograniczeniu węglowodanów i zastosowaniu tłuszczy jako podstawowego źródła energii. Dieta ta nie tylko pomaga w zrzuceniu zbędnych kilogramów ale ma również działanie zdrowotne.

Jak działa dieta ketogeniczna?

Paradoksalnie duża ilość tłuszczu nie wpływa na przyrost tkanki tłuszczowej, a wręcz przeciwnie powoduje ona jej redukcję. Dzieje się tak dzięki zjawisku ketozy polegającym na pozyskiwaniu energii z własnej tkanki tłuszczowej i przyczyniającym się nie tylko do odchudzania ale również zapobiegania wielu poważnym schorzeniom. Ich leczenie wspiera właściwie przeprowadzona dieta ketogeniczna. Catering pudełkowy może ułatwić jej stosowanie, zapewniając pacjentowi dostarczenie pełnowartościowych posiłków skomponowanych przez dietetyka.

Dieta ta powoduje u znacznej większości osób wyraźny spadek poziomu trójglicerydów i wzrost dobrego cholesterolu LDL oraz przywrócenie prawidłowego działania układu sercowo-naczyniowego. Innymi jej zaletami są zmniejszone poczucie głodu oraz stały dopływ energii.

Ponadto stosując dietę ketogeniczną, pacjent unika wahania poziomu cukru we krwi, co w efekcie zwiększa jego możliwości umysłowe i koncentrację.

Jak stosować dietę ketogeniczną?

Jak wiadomo, w codziennej diecie powinno się spożywać mniej więcej 35 proc. tłuszczów, 50 proc. węglowodanów i 15 proc. białek. Natomiast w diecie ketogenicznej tłuszcz powinien stanowić aż 80-90 proc. dostarczanej energii a białko i węglowodany jedynie 10-20 proc.

Dietę tę można stosować w dwóch wariantach: W pierwszym, spożycie tłuszczów powinno następować w stosunku 3:1 czyli 3 gramy tłuszczów na 1 gram białka i węglowodanów, a w drugim w stosunku 4:1. Niezależnie od wybranej odmiany należy spożywać 3 główne posiłki dziennie i 2 przekąski mniej więcej w równych odstępach czasowych, Właściwe skomponowanie jadłospisu może ułatwić dieta ketogeniczna w postaci cateringu. Stosując ją, należy zrezygnować z produktów zbożowych, takich jak:chleb, makaron czy płatki zbożowe, a także z roślin strączkowych, kukurydzy, mleka oraz słodyczy. W zamian można jeść mięso, nabiał, jaja, orzechy i nasiona oraz warzywa m.in. awokado, pomidory, sałatę, cukinię, szpinak, paprykę, szparagi czy brokuły. Wskazane są również tłuszcze tłoczone na zimno, takie jak oliwa z oliwek, czy olej kokosowy lub masło orzechowe.

Dla osób, które chcąc stosować dobrze zbilansowaną dietę ketogeniczną, catering pudełkowy jest doskonałym rozwiązaniem.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.